2019 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Selasa, 17 September 2019
Alfa Romeo is misschien niet bekend bij veel Amerikanen, maar de prachtig gebogen en brutaal krachtige Giulia Quadrifoglio is een kick-ass manier om het bewustzijn op gang te brengen. Gebaseerd op de uitstekende Giulia-sedan, beschikt de QF (in het kort) over een 505 pk twin-turbo V-6 en talloze track-gerichte modificaties. Hoewel beide varianten verschillende masters bedienen, waren hun onberispelijke rijkwaliteit en precieze bediening de belangrijkste redenen dat we ze in onze 2019 Editors 'Choice-lijst hebben genoemd. Enthousiastelingen zullen de opwindende uitlaatnoot en communicatieve chassisreacties van de QF waarderen, maar kunnen het gebruik van een alleen-automatische versnellingsbak evenals Alfa's bouwkwaliteit en betrouwbaarheid in twijfel trekken. Toch is deze sexy sportsedan een centerfold waardig en zal hij gegarandeerd je - ahem - zintuigen prikkelen.
Prijzen voor Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: $ 75.590
Zonder een enkele optie toe te voegen, heeft de QF een substantiële lijst van standaarduitrusting, zoals verwarmde en elektrisch verstelbare lederen beklede voorstoelen, adaptieve dempers en een koppel-vectorend achterste differentieel, dodehoekbewaking en achterste kruispuntwaarschuwing, en een 8,8-inch infotainmentscherm met navigatie. We zouden graag kiezen voor het koolstof-keramische Brembo-rempakket, maar $ 8000 is te rijk voor ons bloed. Het Driver Assistance Dynamic-pakket is echter logisch. Het omvat adaptieve cruise control, rijstrook-vertrekwaarschuwing, automatisch grootlicht en meer.
Een soepel chassis is het hart en de ziel van dit Italiaanse meesterwerk. Elke Quadrifoglio is uitgerust met adaptieve dempers en een set 19-inch wielen gewikkeld in super-plakkerig Pirelli P Zero Corsa-rubber. Hoewel we verrast waren over de mogelijkheden van de Alfa op het circuit, waren de perfecte demping en opmerkelijke isolatie van zware schokken tijdens het dagelijks rijden even verrassend - en welkom. Zelfs in pittiger rijmodi werd de rijkwaliteit niet aangetast. En dan is er de sensationele stuurinrichting: het dunne omrande wiel voelt als een explosie uit het verleden, met vederlichte inspanning, communicatieve feedback en aangenaam snelle reactie. Het hoogtepunt van deze eigenschappen is wat de Quadrifoglio scheidt van zijn belangrijkste rivalen. Zelfs zonder de optionele koolstof-keramische Brembo-schijfremmen leverde onze testauto indrukwekkende remkracht en registreerde de op een na kortste noodremafstand (152 voet) in deze vergelijkingstest. Hoewel de standaardconfiguratie van de Giulia geschikt was voor dagelijks rijden, had het stevige rempedaal inconsistente feedback. Toch bewees de versie die we tijdens onze Lightning Lap 2017 hebben gegeseld, zijn remvermogen op het circuit.
Het middenscherm van het infotainmentsysteem wordt bestuurd door een draaiknop op de middenconsole die ook als touchpad werkt. Het ontbreken van aanraakfuncties lijkt misschien twijfelachtig, maar de fysieke bedieningselementen zijn effectief en intuïtief. Het 8,8-inch display wordt overschaduwd door de asymmetrische bezel eromheen, maar de dashboardrand boven blokkeert verblinding. Hoewel de interface eenvoudig is, vereist het diepe menusysteem bekendheid. Toch heeft Alfa's systeem een schat aan functies en aanpassingsmogelijkheden en standaard Apple CarPlay en Android Auto.
We passen vier handbagagezakken in de kofferbak van de QF. Afgezien van smalle deurvakken, vormt een redelijk grote middenconsole opslag op de eerste rij. Evenzo zijn achterpassagiers beperkt tot kleine portiervakken en netten aan de achterkant van de voorstoelen.
Wat is nieuw voor 2019?
Geen van de onderdelen die de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2019 zo fantastisch maken om te rijden, is veranderd. In plaats daarvan voegt het een opklapbare achterbank toe die de sedan meteen een betere reisgenoot maakt. Elk model voegt ook geanodiseerde remklauwen toe met Alfa Romeo in rode letters. De QF kan nu worden uitgerust met verwarmde achterstoelen en een premium alarmsysteem. Evenzo omvatten de nieuwe opties het pakket Nero Edizione en Exterior Carbon Fibre. De eerste heeft donkere buitenafwerking, terwijl de laatste koolstofvezelaccenten aan de buitenkant toevoegt; beide vereisen bepaalde wielcombinaties.Prijzen voor Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: $ 75.590
Zonder een enkele optie toe te voegen, heeft de QF een substantiële lijst van standaarduitrusting, zoals verwarmde en elektrisch verstelbare lederen beklede voorstoelen, adaptieve dempers en een koppel-vectorend achterste differentieel, dodehoekbewaking en achterste kruispuntwaarschuwing, en een 8,8-inch infotainmentscherm met navigatie. We zouden graag kiezen voor het koolstof-keramische Brembo-rempakket, maar $ 8000 is te rijk voor ons bloed. Het Driver Assistance Dynamic-pakket is echter logisch. Het omvat adaptieve cruise control, rijstrook-vertrekwaarschuwing, automatisch grootlicht en meer.
Motor, transmissie en prestaties
Geïmplanteerd met een rapsodische twin-turbo 2,9-liter V-6 en een goed gekalibreerde achttraps automatische transmissie, is de Giulia Quadrifoglio met alleen aandrijving achteraan een piloot. De in Italië gebouwde, van Ferrari afgeleide motor produceert 505 pk en 443 lb-ft koppel en een spannend tintelend timbre dat de meeste rivalen te schande maakt. Jammer dat een handmatige transmissie niet beschikbaar is op de Amerikaanse versie, en verschillende mechanische storingen die we hebben ervaren, hebben ons herinnerd aan Alfa's beruchte betrouwbaarheidsproblemen. De motor van de Giulia bevat zijn opwinding tijdens het cruisen bij lage toeren en in de hoogste versnelling. Als u de gashendel onder 3000 tpm toepast, geeft dit een hint van aarzeling, maar dan spoelen de dubbele turbo's op en bouwt het vermogen een wervelwind van versnelling en een scheurende uitlaat op. Het is een spectaculaire sensatie die tegelijkertijd exotisch en bedwelmend is. Grote op de stuurkolom gemonteerde paddles zijn perfect geplaatst en zoet om in te knijpen. De automatische versnellingsbak met acht versnellingen is bepalend en imiteert de snelheid van alternatieven met dubbele koppeling in zijn sportievere rijmodi.Een soepel chassis is het hart en de ziel van dit Italiaanse meesterwerk. Elke Quadrifoglio is uitgerust met adaptieve dempers en een set 19-inch wielen gewikkeld in super-plakkerig Pirelli P Zero Corsa-rubber. Hoewel we verrast waren over de mogelijkheden van de Alfa op het circuit, waren de perfecte demping en opmerkelijke isolatie van zware schokken tijdens het dagelijks rijden even verrassend - en welkom. Zelfs in pittiger rijmodi werd de rijkwaliteit niet aangetast. En dan is er de sensationele stuurinrichting: het dunne omrande wiel voelt als een explosie uit het verleden, met vederlichte inspanning, communicatieve feedback en aangenaam snelle reactie. Het hoogtepunt van deze eigenschappen is wat de Quadrifoglio scheidt van zijn belangrijkste rivalen. Zelfs zonder de optionele koolstof-keramische Brembo-schijfremmen leverde onze testauto indrukwekkende remkracht en registreerde de op een na kortste noodremafstand (152 voet) in deze vergelijkingstest. Hoewel de standaardconfiguratie van de Giulia geschikt was voor dagelijks rijden, had het stevige rempedaal inconsistente feedback. Toch bewees de versie die we tijdens onze Lightning Lap 2017 hebben gegeseld, zijn remvermogen op het circuit.
Interieur, Infotainment en Cargo
Het interieur van de Alfa bevat met succes race-inspiratie en rijke invloed. Een bevredigende rijpositie bevordert pittige ravotten, maar sommige goedkope kunststoffen en omslachtige toegangspunten zijn reductief. Binnenin bestond onze testauto uit lederen oppervlakken en faux-suède accenten. De aantrekkelijke voorstoelen waren ondersteunend zonder beperkend te zijn. Een paar racegerichte Recaro-emmers zijn beschikbaar, maar deze missen de vermogensaanpassingen en verwarmingselementen van de standaardset. Het vloeiende dashboard en het cirkelvormige ontwerp worden overgenomen van de reguliere Giulia en de Quadrifoglio voegt overvloedige hoeveelheden koolstofvezelafwerking toe. Jammer dat de pookknop chintzy voelde en de plastic panelen onder het heupniveau waren slordig.Het middenscherm van het infotainmentsysteem wordt bestuurd door een draaiknop op de middenconsole die ook als touchpad werkt. Het ontbreken van aanraakfuncties lijkt misschien twijfelachtig, maar de fysieke bedieningselementen zijn effectief en intuïtief. Het 8,8-inch display wordt overschaduwd door de asymmetrische bezel eromheen, maar de dashboardrand boven blokkeert verblinding. Hoewel de interface eenvoudig is, vereist het diepe menusysteem bekendheid. Toch heeft Alfa's systeem een schat aan functies en aanpassingsmogelijkheden en standaard Apple CarPlay en Android Auto.
We passen vier handbagagezakken in de kofferbak van de QF. Afgezien van smalle deurvakken, vormt een redelijk grote middenconsole opslag op de eerste rij. Evenzo zijn achterpassagiers beperkt tot kleine portiervakken en netten aan de achterkant van de voorstoelen.